poniedziałek, 3 lutego 2020

Zawieszony między światy...





Światło… Czuję jego blask, pławię się w nim. Daje mi wolność i bezpieczeństwo. Światło to dobro, więc ja jestem dobry i wszyscy to widzą. Bo w świetle widzę i jestem widziany. A czasem podziwiany. Gdzieś w oddali jest mrok, ale nie czuję niepokoju. Światło mnie broni, światło mnie chroni, światło mi pomaga…
Mrok… Jest bezpieczny. Jest mój, bo jest wolnością i swobodą. Dba o mnie, daje komfort bycia sobą. Jest dobry, bo pomaga dobru być prawdziwym. Skrywa moje tajemnice, uczucia, moje życie. Na granicy mroku widzę światło, ale jego blask to niewola. Mrok mnie przed nią chroni…




16 komentarzy:

  1. Interesting black and white picture !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. To w końcu światło, czy mrok? :D.
    Pięknie to ująłes - tam jest pięknie, ale tu jest bezpiecznie. Zamknięty w swoim świecie marzeń - jedną nogą tu i tu - dlatego tak ciężko jest się zanurzyć całkowicie w tym świetle. Świetnie cię rozumiem :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Choć i światło i mrok kuszą, zdecydowanie mrok. Nie wiem czy jest bezpieczny, czy mnie chroni, czy raczej pozwala na to na co światło nie może lub nie chce mi pozwolić. A może po prostu taka jest moja natura? Nie zgodziłabym się jednak, że tylko światło czyni nas niewolnikami. Mrok też może, jeśli mu na to pozwolimy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mrok też potrafi zniewolić. W sumie coś o tym wiem.

      Usuń
  4. Zdecydowanie wolę światło. Boję się mroku i tego co może się w nim czaić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Światło potrafi być zdradliwe. Czasem dając złudne poczucie bezpieczeństwa, otępia, powoduje utratę czujności. Niekoniecznie czekistowskiej ;)

      Usuń
    2. Ale w świetle wszystko widać jak na wyciągnięcie ręki. W końcu widzimy z czym przychodzi nam się zmierzyć. A mrok nie daje nam nawet szansy na obronę :)

      Usuń
    3. A ja myślę, że mrok właśnie daje szansę obrony, można się w nim skryć i z ciemności obserwować zagrożenie. Jak widać z komentarzy, światłość i mrok mają swoje wady i zalety.

      Usuń
  5. Ciekawy temat, myślę jednak, że w moim przypadku wolę światło. Światło może być tylko pozornie szczęściem, ale mrok mnie często przeraża.

    Carrrolina Blog-klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako dziecko panicznie bałem się mroku. Dziś jest zupełnie inaczej. Oswoiłem go sobie i nieźle się wspieramy.

      Usuń
  6. Niby wolę światło, ale w mroku czuję sie bezpieczniej. odwieczny konflikt? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można pogodzić: patrzę na światło siedząc w mroku :)

      Usuń
  7. A zdjęcie boskie, choć miejsce mniej.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...